fredag 13 maj 2011

13 - ETT LYCKOTAL

Vad är det för dag idag?
Är det en vanlig dag?
Nej, det är ingen vanlig dag,
för det är triss i födelsedag,
HURRA, HURRA, HURRA

Många förknippar talet 13 med otur men för mig är det tvärtom, rena lyckotalet! Det är något magiskt med den 13 maj, för min mormor, min mamma och jag har alla fött barn denna dag. Det är säkert ganska unikt att tre generationers mödrar har varit så lyckligt lottade samma dag på året.

Vi har därför den stora glädjen att idag utbringa ett fyrfaldigt leve för de tre jubilarerna, moster Linnéa (som tyvärr inte fysiskt finns bland oss längre), min syster V och vår äldste son M.

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN
HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!


I vår släkt är det fler dagar på året då viktiga händelser sammanfaller men det återkommer jag till när det blir aktuellt.

1 kommentar: