onsdag 28 september 2011

LÅNGVÄGA BESÖK

Kusinerna C och Stora O

Igår fick vi oväntat och kärt besök av två av Stora O:s kusiner och en kusinhustru. Kusin B, som är bosatt i USA, är i Sverige och hälsar på sin brors familj och vi är så glada för att hon, ungefär en gång om året, kommer hem, så att vi får möjlighet att hålla kontakt med varandra.

Efter deras telefonsamtal på morgonen blev det fart på mig och när de dök upp här vid lunchtid hade jag precis blivit klar med två sorters pajer, fixat en sallad och bakat en morotskaka, så det var bara för oss att sätta igång att äta och uppdatera varandra om vad som hänt sedan vi sågs förra gången. Det var en hel del som avhandlades, för det var, som sagt, länge sedan vi träffades. Uppdateringen gällde för S och C också, för även om vi talas vid i telefon ibland, är det sällan vi ses.

Den här gången kom vi överens om att vi skulle bli bättre på att kommunicera via nätet och det löftet bör vi kunna hålla.

Tack för att ni kom. Ni är alltid välkomna till oss!

Kusin B

2 kommentarer:

  1. Happy Birthday to you, happy birthday to you. Happy birthday dear...U, Happy birthday to you!
    love,
    B, F, M, C, E

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för hälsningen. Svårt att fatta att jag blivit så gammal. Som tur är känner jag mig ung!

    Hälsa alla

    Kram

    UBO

    SvaraRadera