onsdag 4 april 2012

KÄRT BESÖK


Igår hade vi besök av J och pojkvännen H som var hemma i Göteborg på påsklov. De bor båda två i Lund annars, där de studerar. På eftermiddagen var det riktigt somrigt varmt och vi kunde fika på altanen. J såg riktigt cool ut i solglasögon och nyklippt hår.


Eftersom Stora O hade listat ut att H varit en duktig skytt under sin värnpliktstid plockades luftgevär, ammunition och markeringstavlor fram och, efter "inskjutning", började vi skjuta skarpt, d v s tävla. Givetvis gick H segrande ur tävlingen med J som god tvåa. Själv kom jag sist men tyckte inte att jag behövde skämmas för det, eftersom jag för det mesta hade träffat tavlan i alla fall. Stora O var domare.

Vi hann också med en långpromenad, då det unga paret fick känna på hur det kan lukta på landsbygden på våren när fälten gödslas.

Detta var i sanning och i dubbel bemärkelse ett kärt besök.


 

4 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick komma! Att få skjuta luftgevär var väldigt roligt! Hoppas jag är välkommen fler gånger!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du är välkommen tillbaka Hampus. Hälsa Jonna.

    SvaraRadera
  3. Jag läser allt också! Det var jättemysigt, får komma en lite längre stund i sommar när jag/vi har tid. Puss på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser vi fram mot, för du är förstås välkommen också.
      Tack för kortet som vi fick idag. Hoppas att du hade trevligt i Amsterdam.
      Kram

      Radera