söndag 30 september 2012

ÄNGLAR

Emma Hacker och Arne Gunnarsson
 
I Timmele församlingshem hölls idag gudstjänst med änglatema och efterföljande Afternoon Tea och dit hade jag tagit mig för att träffa mina kusiner G och B och för att lyssna till Emma och Arne.
 
Eftersom det var Den helige Mikaels dag hade förstås ärkeängeln Mikael varit inspira-tionskälla. Gudstjänsten leddes av Carolina Davidsson, och Emma Hacker med sin änglalika röst bjöd på sånger och psalmer väl passande i sammanhanget, ackom-
panjerad av Arne Gunnarsson som spelade digitalpiano.
 
Ingen kunde ta miste på dagens tema, för församlingshemmet var smyckat med änglar, massor av änglar, och avslutningsvis serverades Afternoon Tea (kaffe också för säkerhets skull) med nybakta scones, kex, ostar, marmelader och vindruvor. Med mera för jag tillägga, för jag kommer inte ihåg allt.
 
Änglar finns de? Budskapet vi fick med oss var att man kan betrakta änglar som Guds hjälpande händer här på jorden, som skyddar oss men även hindrar oss från att begå misstag. Också att vi själva skall vara änglar och stötta och hjälpa våra medmänniskor så gott vi kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar