torsdag 13 september 2012

SINGAPORE 4 - THE LANTERN FESTIVAL

Foto: ES
 
Den 7 september öppnade årets Ljusfestival i Chinese Garden i Singapore. På invigningen var E där och fotograferade tillsammans med sin väninna C.
 
The Lantern Festival (eller Mooncake Festival som den också kallas) är en kinesisk fest som firas varje år till månens ära. Traditionellt äts då mooncakes, en sorts delikata bakverk.
 
Den här länken, som visserligen är från 2007, visar rörliga bilder från det årets Lantern Festival.

2 kommentarer:

  1. Jag har blivit bjuden på mooncakes två gånger på jobbet nu den senaste veckan. De har lite speciell smak i kakor och bakverk här så det är alltid ett äventyr när man sätter tänderna i. Den senaste mooncake jag smakade var gjord på någon bönpasta som var söt, sedan i mitten hade de en saltad äggula.

    SvaraRadera
  2. Bönpasta med saltad äggula i mitten? Jag hade föreställt mig något sötaktigt. Blev inte direkt sugen av din beskrivning får jag säga.

    SvaraRadera