måndag 4 juni 2012

STENFYND


Idag har vi lagt natursten av varierande storlek runt grunden till den nyare delen av vårt hus, eller, rättare sagt, gjort klart arbetet som påbörjades för ett par år sedan. Stora O körde fram stenarna och jag spred ut dem. Stenarna hade olika färg och form och jag tycker att det är intressant att studera dem men vet tyvärr alldeles för lite om de olika bergarterna.

Stenarna på bilden tog jag undan, för de var av det lite mer spännande slaget, den till vänster med mönstret i avvikande färger i mitten och de tre stenskivorna till höger, som var en hel sten innan jag tog isär skivorna den bestod av.

Den lilla barkbåten har Stora O:s kusin C tillverkat.


Är det någon som vet vad detta är för en sten?

2 kommentarer:

  1. hej fran usa. regn och kallt ar det, helgen lar bli battre. F tror att kanske det ar en geode en geode. alla halsar. kram B

    SvaraRadera
  2. Hej! Lika uselt vader har. Jag har googlat och tror minsann att F har ratt. En agatgeode kanske? Halsa alla och ha det bra.

    Kram

    SvaraRadera