lördag 16 juni 2012

SMÅLANDSRESAN

Utsikt från storasyster V:s köksfönster

Igår reste Stora O, min bror H och jag till Småland och hälsade på min syster V. Det är en utflykt vi gör varje sommar och det är alltid lika roligt att träffas.

Som vanligt hade vi med "förning" och stannade utmed vägen och fikade. Den här gången fick vi inte stopp på bilen förrän vi bara hade ungefär fem mil kvar och det hade den fördelen att vi inte var vrålhungriga när vi kom fram utan kunde hälsa på varandra ordentligt och prata en del innan vi slog oss ner vid bordet, där vi fortsatte att pladdra på.

Syskonbarnen V och J kom dit, så att vi fick tillfälle att träffa dem också och vi uppskattade att de tog sig tid att komma och hälsa på oss. Med sig hade de en jättestor paket, vackert inslagen. Till vår stora förvåning visade det sig att den var till Stora O och mig, en försenad gemensam födelsedagspresent. Jag tror aldrig att vi har fått ett så stort paket någon gång. Gissa vad det var i paketet och gissa om vi blev glada?

Stora O och jag med jättepaketet, som innehöll en utomhusdusch.


Hemresan gick via Halland, där lillebror H bor, och därefter styrde vi kosan inåt land igen, mot Västergötland. Eftersom det var en viktig fotbollsmatch på gång (Sverige-England) gick det undan skall jag säga. Vi kom hem lagom till andra halvlek men referatet från den första delen hörde vi i bilen. Jag lade märke till att det var väldigt få bilar ute på vägarna. De flesta satt nog bänkade framför TV-apparaterna.

Vi var nöjda med resan trots att vi kört så många mil på en dag. Jätteroligt att träffas, vilket vi inte gör så ofta. Talas vid i telefon gör vi däremot ofta. Helt och hållet lyckad dag. Synd bara att Sverige förlorade matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar