tisdag 17 januari 2012

STÄRKANDE INFÖR HANDBOLLSMATCHEN

EM-Smoothies

Idag talade en av våra vänner sig varm för smoothies. Inte bara var de jättegoda utan dessutom mycket nyttiga. Han rekommenderade att man drack smoothies som mellanmål varje dag och det höll jag med om var en god idé.

Vid tretiden i eftermiddags var det dags för mellanmål men då hade jag just bakat tekakor, som vi givetvis var tvungna att smaka på, och smoothies var som bortblåsta just då. Men ikväll, alldeles nyss, serverades den hälsosamma drycken i halvlek i handbollsmatchen Tjeckien - Sverige. Hoppas att den gör sitt till att Sverige behåller ledningen matchen ut.

Gott var det hur som helst, och i morgon skall jag försöka att komma ihåg att vi skall styrka oss med något liknande istället för kaffe och bulle.

2 kommentarer:

  1. Smoothien såg mycket läcker ut. Härlig färg. Vad innehöll den? R har precis gjort en som vi skall festa på i kväll, blåbär, hallon, havtorn, kivi, banan, apelsinjucie o grekisk yoghurt. Vilken energi vi håller på att bygga upp.

    SvaraRadera
  2. Vacker färg absolut, mycket näringsrik likaså, för det visade sig att jag hade tagit i aroniabär (trodde de var blåbär), banan, äpple, naturell filmjölk och lite vaniljsocker. Jättegod enligt mig men Stora O uppskattade inte vad han kallade "kärnorna" i aroniabären. I morgon skall jag prova er variant, som verkar jättegod.

    SvaraRadera