lördag 16 juli 2011

MIRAKELTRASA ?


Idag har jag testat fönsterduken jag fick av I när hon besökte oss förra veckan. Hon beskrev den som ett undermedel och ett måste när man skall tvätta fönster. Mirakeltrasa med andra ord.

Tvivlande tog jag mig an den superenkla uppgiften. Bara vatten och trasan behövdes och inga ränder skulle det bli på fönstren efter tvätten. Först sprayar man vatten på fönstret,
t ex med hjälp av en blomsprayflaska, tvättar med fönsterduken, sköljer ur trasan i rent vatten, kramar ur den och torkar sedan fönstret igen. Lätt som en plätt. För att riktigt sätta trasan på prov putsade jag fönstren när solen stundtals låg på och till min stora förvåning fungerade det riktigt bra.

Träningen med att hantera fönsterskrapan i eleganta svängar och experimenterandet med olika medel verkar ha varit helt i onödan. Trasan kan användas ca 100 gånger och tvättas i maskin i 90 graders värme.

Lycka till med din mirakeltrasa, ifall du provar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar