onsdag 20 juli 2011

HEJ DÄR - VILKA ÄR NI?

Målning av Kent Wahlbeck, Uppsala

Jag har till min förvåning sett att min blogg har läsare på många håll i världen, bl a i avlägsna länder som Indien, Singapore, Brasilien, Ukraina och USA. Jag undrar så vilka dessa läsare är. Svenskar som bor utomlands kanske? Utländska studenter som lär sig svenska? Det sista hoppas jag inte, för då får jag krav på mina språkkunskaper som jag inte kan leva upp till. Fast, förmodligen är det människor som slumpmässigt klickar sig fram och ibland hamnar just här. Oavsett orsak är ni alla hjärtligt välkomna och det skulle vara roligt att få höra av er, så att jag får min nyfikenhet stillad.

När jag letade efter en lämplig bild till det här inlägget, fastnade jag för den här målningen av den erkände uppsalakonstnären Kent Wahlbeck, som söker inspiration från konsthistorien och som arbetar med teman som folksamlingar, masker och nymfer. I det här sammanhanget tycker jag att temat masker passar bra. Kent Wahlbeck undersöker i sina masker det inre hos människan, t ex våra drömmar, önskningar och idéer. För mig symboliserar maskerna just nu en fundering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar