tisdag 3 juli 2012

ELD UPPHÖR

Nattviol

Förra veckan lyckades husets trimmermarodör slå av årets första och till synes enda nattviol. Detta upptäcktes när jag var på väg till handelsträdgården för att köpa planteringsjord och täckbark.

Jag blev jätteledsen, för tidigare år har vi haft många nattvioler där i år denna enda växte. Expediten i handelsträdgården, som jag berättade om missödet för, tyckte att det borde vara skottpengar på sådant. Om hon med sådant menade Stora O, tycker jag att det var väl hårt och ångrade att jag hade sagt något, för inte ens i mina grinigaste stunder har det fallit mig in att ta fram luftgeväret.

Nu har det till min stora glädje vuxit upp fyra nattvioler till, varför eld upphör blåses.



2 kommentarer:

  1. Fy så trist, jag förstår precis hur du kände. Och hur din man kände! Vilken tur att det dök upp fler! :-) Slutet gott allting gott. Det kan vara uppfriskande med ett litet gräl ibland. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu glömmer vi detta och ser fram mot nästa uppfriskande missöde, som jag mycket väl kan vara upphov till.

    SvaraRadera