fredag 6 juli 2012

I HANDBOLLSVIMLET PÅ HEDEN

Igår var Stora O och jag på Heden i Göteborg, där Partille Cup pågår för fullt. Jag vet inte hur många matcher som spelades samtidigt men den första vi såg spelades på plan 19 och de två därpå följande på plan nr 28. Det fullkomligt vimlade av spelare, tränare och åskådare av olika nationaliteter i den glödheta värmen. För de spelare som kom från länder med varmt klimat var värmen inga problem men spelarna från de nordiska länderna hade det hett om öronen och såg trötta ut på eftermiddagen.

H med 35 på ryggen

H spelar i Torslanda Handbollsklubb, P97, och de vann dagens match mot SG ASC/VIV, Spandau med 18 - 11, vilket kvalificerade dem till A-slutspel.

Det var svårt att fotografera i motljuset där jag stod. Inte ett enda dugg såg jag på displayen, utan jag fick knäppa i blindo men jag är glad att jag lyckades få några bilder överhuvudtaget. Det var lättare att plåta åskådarna/supportrarna, eftersom de åtminstone stod still.

Mamma L och farfar

Mormor I-L

Torslandatjejer

I väntan på att matchen skulle börja värmde lagen upp på olika sätt. Här är en bild där spelarna dansar sig varma.



Yngsta barnbarnet, E, syster till H, spelar också i THK (F99) och igår blev deras lag coachade av Isabelle Gulldén, som just igår fick besked av Svenska Olympiska Kommittén och Handbollsförbundet att hon hade blivit uttagen till sin andra OS-turnering. Att få bli coachad av henne var förstås spännande och blir ett minne för livet för flickorna, som efter matchen mot Eskilstuna Guif som de vann med 11 - 5, stod i kö för att få "Bellas" autograf på sina matchtröjor.

"Bella" signerar E:s matchtröja

Också F99 kom 3:a i sin grupp och gick vidare till A-slutspel. När den sista av barnbarnens matcher var slut strax före klockan 17 var vi det också. Mycket vatten hade vi druckit under dagen för att inte svimma i värmen.

 
Ordning i det som såg ut som kaos.

Dagen avslutades med ett besök hemma hos M och J i Gårda, där vi på balkongen intill Mölndalsån kunde njuta av deras sällskap medan vi vilade våra trötta ben.







'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar