söndag 28 augusti 2011

TROLLBUNDEN

MBYs trollbord
Foto: Ulla Olofsson

Vid ett besök hos en god vän som nyss kommit hem från en resa i Norge förstod jag att hon där hade blivit trollbunden. Hon visade sina små troll, som vart och ett hade både eget namn och egen historia. Tydligen är det populärt att samla på dessa små "ill-battingar" i Norge och här kan du, om du väljer språk genom att klicka på en av flaggorna högst upp till vänster, hitta en uppsjö av troll, handgjorda och av naturmaterial, ifall också du skulle drabbas av denna fluga.

Många samlarobjekt har jag hört talas om men aldrig tidigare troll. Undrar just om en trollsamlarepidemi utbryter här i Sverige nu när MBY talar så varmt om de små trolltygen?

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att mina troll fick komma med på bloggen. Men jag tycker att mina "gamla" troll är goare än "Ny form troll". Om man går in på www.trolls.net och "select language" så kommer de gamla trollen upp. Riktiga troll ser ut så.
    MBY

    SvaraRadera
  2. Tack för det trolllgumman, för gamla och riktiga troll skall det vara!

    UBO

    SvaraRadera