fredag 12 april 2013

VINTER UTE - VÅR INNE


Idag går det inte att ta miste på att det är aprilväder som råder. Jag blev inte ens förvånad när jag fick se att det snöade i morse när jag vaknade, för det har varit så många bakslag den här våren, som inte är någon vår.

Inte är det någon idé att hänga läpp för det och låta snövädret förstöra dagen. Jag bestämde mig därför för att ägna mig åt vårsysslor inomhus istället. Fröpåsarna som jag beställt på Internet hade kommit, så varför inte förgro i toarullarna som jag skrev om för ett tag sedan? Så här ser odlingen ut och om resultatet blir lyckat återkommer jag troligtvis med skrytbilder på vackra blommor vad det lider.

 
Rubriken till detta inlägg får mig att associera till en vers som brukade skrivas i poesiböcker förr, nämligen:
 
Sol ute, sol inne
sol i hjärta, sol i sinne.
 
 
Den lilla poesiversen passar bra idag också, utom det där med sol ute.
 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar