fredag 5 april 2013

KOMMER, KOMMER EJ?


Först trodde jag att det var ett aprilskämt när jag den 1 april på radion hörde att en varg hade påträffats i Dimbo i närheten av Tidaholm men samma nyhet återkom dagen därpå, så jag antar att det var sant. Hoppas bara att den inte tar vägen om Eriksberg.

Vargen på bilden ser ju harmlös ut och är inte heller något aprilskämt, utan en brosch som jag köpte vid ett besök på Nordens Ark i Bohuslän, där vi tillsammans med vårt barnbarn på ett betryggande sätt såg på när vargarna utfordrades.

Eftersom det är fredag kväll önskar jag er alla en trevlig helg. 

2 kommentarer:

  1. Ingen idé att ropa vargen kommer innan den verkligen siktats...

    SvaraRadera
  2. Det har du alldeles rätt i. Jag avvaktar och hoppas att jag inte skall behöva ropa.

    SvaraRadera