lördag 4 februari 2012

NEW BODY CUP

Hej hopp min sköna!

Idag har vi varit i Göteborg och sett E spela handboll (Torslanda HK mot  Backa HK) i New Body Cup. Det var spännande men när jag försökte att dokumentera matchen kom jag av misstag åt en "knapp" på kameran och fick upp en ikon som kallades museum och som var alldeles lögn att få bort. Resultatet blev, förutom att jag förlorade koncentrationen på matchen en längre tid, att många av fotografierna blev suddiga.

Matchen i full gång

Båda lagens flickor (99) var duktiga och bjöd på en spännande och fartfylld match. Jag, som är lagom intresserad av sport, rycks med när det gäller handboll och då särskilt när våra barnbarn spelar. Att matcherna spelas i tre perioder om vardera 10 minuter med time out emellan passar mig utmärkt. Förhoppningsvis även spelarna.

Utmärkta knän

En av Torslandaflickorna hade tejpat knäna och jag trodde i min enfald att hon hade gjort det för att undvika skador ifall hon föll men jag fick förklarat för mig att tejpningen var till för att minska belastningen på redan skadade knän. Så fick jag lärt mig något nytt också idag.

Ifall någon undrar hur det gick på matchen, kommer resultatet här. De två efterföljande matcherna mot Alingsås HK och HK Aranäs senare idag vann de också men då var Stora O och jag redan hemma igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar