söndag 19 februari 2012

ÅNK


Hjälp! Jag tror att jag har drabbats av ÅNK som är en förkortning av åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet. Både igår och idag har jag letat som en besatt efter ett gammalt köpekontrakt och en karta och det är lögn att hitta dessa handlingar. Från början ställde jag mig ganska cool till det hela, för jag var ganska säker på var jag hade lagt dem men eftersom tiden gick fick jag ta all min fantasi i anspråk. Detta har ännu inte lett till något resultat, trots att jag låg och grunnade på tänkbara ställen i natt.

Det är förargligt när man drabbas av ÅNK. Konstigt att det händer mig förresten, som löser korsord och sudoku och bloggar. Inte är jag gammal heller, fast jag har fyllt 70! Säkert beror den tillfälliga glömskan på att jag varit förkyld och jättesnuvig en längre tid, så hjärnan har nog inte kunnat breda ut sig som vanligt. Jag säger tillfällig om minnesförlusten, för det händer faktiskt att jag ser klart på saker och ting emellanåt.

Det som är positivt med att leta intensivt är att man sorterar bort en massa papper som ligger i högar. Får högarna ligga tillräckligt länge kan man kasta det mesta i dem. Det har jag gjort nu och jag känner mig ganska nöjd med det.

Till slut kommer den elaka misstanken att Stora O har slängt handlingarna tillsammans med gamla tidningar. Tanken kommer krypande, även om maken har bedyrat att han alltid går igenom tidningshögen innan han kastar tidningarna i containern. Kanske skyller jag på Stora O för att jag är så trött på att leta? Det kan ju faktiskt vara så försvinnandet gått till och då är det ju absolut ingen idé att fortsätta sökandet.

Ute snöar det och jag tror att jag skall "halla" mig en stund.

2 kommentarer:

  1. Senior Moment kör damerna på jobbet med alltsomoftast. Vad ska man kalla det när man är 45?

    SvaraRadera
  2. Hänvisa till ett rörligt intellekt!

    SvaraRadera