fredag 18 november 2011

MINNEN FRÅN AUSTRALIEN

Foto: Ulla Olofsson

Den här lilla koalabjörnen tillverkad av ädelstenen opal fick jag av en kär vän på Tjörn när hon kommit hem efter en resa till Australien. Jag har varit så rädd om den fina lilla björnen att den har fått ligga kvar i sin ask utan att jag använt den som sidmarkör men nu har jag bestämt att jag skall använda den i böckerna jag läser. På så sätt får jag glädjas åt den många fler gånger än om den skulle ha legat i en låda. Så, från och med nu skall den lilla koalan brukas till det den är avsedd för.

Foto: Ulla Olofsson

Jag fick en present till av S efter hennes australienresa. Det var en tygpåse för förvaring av bärkassar och den har däremot verkligen fått bekänna färg. I många år nu har vi stoppat påsar i den och vi tycker att det är jättepraktiskt att ha ett särskilt ställe att förvara dem på.




Australien, ja. Dit skulle vara roligt att komma. Något att drömma om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar