tisdag 19 mars 2013

I STÄLLET FÖR


I morse försökte jag ringa en god vän men hon var inte anträffbar eftersom hon var på gym och därefter skulle iväg och få en massagebehandling. Jag kände då att jag verkligen skulle behöva en uppryckning själv och värmde vatten i en kastrull, hängde en handduk över huvudet och njöt av ett ångbad. Därefter baddade jag mitt eldröda nylle med iskallt vatten och lade på en ansiktsmask av äggula, som fick sitta på en stund tills den stelnat riktigt ordentligt. Färgen på ansiktet liknade nu en asiats och för en kort stund kunde jag låtsas att jag fått en vacker solbränna. Innan äggmasken tvättades bort hade den torkat och snörpt ihop ansiktet (och halsen - inte att förglömma) ganska rejält. Lite mjukare i skinnet vill jag gärna tro att jag blivit efter denna procedur och, när jag ändå var på gång, tog jag itu med mina naglar också.

Vid det här laget var det egentligen dags för Stora O:s och min dagliga promenad men, eftersom det blåste svinkallt och dessutom snöde lätt, beslutade vi oss för att stanna inomhus och istället motionera hjärnorna. Jag fick med mig maken på att spela TP och vi lärde oss bland annat att det var Napoleon som krönte sig själv till kejsare av Frankrike, att Georg Washingtons löständer var av trä, att en svensk industriarbetare tjänade 40 öre i timman år 1900 och att det var Noel Coward som konstaterade att det är galna hundar och engelsmän som går ut i middagssolen, kunskaper jag hoppas att vi aldrig glömmer!

Så, i stället för att gå på gym, få massagebehandling och promenera har dagen bjudit på hemmaspa och frågelek. Ut har vi bara gått för att hämta posten och mata fåren. Brrr, så kallt! Det vill allt till att det blir varmare och helst soligare i morgon då det är vårdag-
jämning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar