fredag 2 december 2011

SLUTA REGNA!


Just idag har jag svårt att se någon som helst tjusning med regnandet men tänker inte låta det påverka mig. Gene Kellys munterhet när han leende dansar och sjunger i regnet lär jag väl inte kunna leva upp till. Men, egentligen! Jag har ju attiraljerna - paraply och stövlar. En herrhatt finns nog också om jag letar och sjunga kan jag göra också  samtidigt som jag svänger runt på gårdsplanen, där åtminstone inga människor varken ser eller hör mig. "Always look on the bright side of life".

Jag hade tänkt att skriva om när Alice Babs och dottern Titti sjunger "Droppen dripp och droppen drapp", en sång jag tycker så mycket om, men den handlar om droppar från istappar, så det får bli vid ett annat tillfälle. Till dess, håll tillgodo med Gene Kelly och

PS. På radion sjunger just nu Östen med resten "Hon kommer med solsken till mig". Inte min musiksmak precis men budskapet låter lovande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar