torsdag 2 augusti 2012

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN

Ballongblomma

Idag gratuleras alla som heter Karin på namnsdagen, oavsett om ni stavar namnet med C eller K, vare sig ni bor i närheten, på andra orter i Sverige eller t ex på Island.

Gratulerandet på namnsdagar blir det lite hipp som happ med. Oftast blir jag påmind om dessa när vi efter frukost läser dagstidningen och Stora O talar om vem som har namnsdag, ifall det är namnet på någon vi känner. Det händer förstås att jag missar, t ex den 29 juli, då Olof hade namnsdag. Stora O hoppades förstås att jag skulle komma ihåg bemärkelsedagen utan att bli påmind, eftersom han själv, yngste sonen och ett av barnbarnen hade namnsdag då men det fungerade inte, utan han fick till slut påminna mig. Därför mina herrar kommer här ett stort grattis på bloggen i efterskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar