onsdag 3 oktober 2012

MUSIK UNDER ARBETET

Doris Day
 
I morse skulle jag "käcka" mig och frågade Stora O om han visste vad det var för en dag. Lite skadeglatt tänkte jag att nu funderar han nog på om det är någon vi känner som har födelsedag eller namnsdag. När han dröjde med sitt svar ropade jag glatt: "Tisdag, förstås!" Maken hade huvudet klart redan vid sjutiden i morse och rättade mig och sa att det faktiskt var onsdag och "Bonde söker fru" på TV. Där fick jag för att jag försökte skoja till det på morgonen!
 
Denna regniga onsdag blev riktigt bra, trots den tokiga början. För andra dagen i rad fick jag med mig Stora O på en promenad. I fem veckor i sträck har jag dessförinnan sex dagar i veckan tvingat mig ut på en halvtimmas rask promenad med stavar före frukost. Det är mycket att tänka på när det gäller hälsan och, för att försäkra oss om att få tillräckligt med dagsljus nu när det börjar mörkna, har strategin ändrats och från och med igår är det förmiddagspromenader som gäller.
 
På eftermiddagen klädde jag om sitsarna till två stolar och Stora O lagade ryggstödet på den ena. Den sällan använda symaskinen togs fram och resultatet blev faktiskt riktigt lyckat. Medan jag sydde spelades bl a Once I had a secret love med Doris Day och Den vackraste visan om kärleken kom aldrig på pränt av Lillebror Söderlund på radion. Musik under arbetet, som frambringade minnnen från ungdomsåren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar