lördag 18 oktober 2014

I DAGARNA TRE


Ännu ett år har gått och jag har firat min födelsedag i dagarna tre. Själva födelsedagen började bra när jag vaknade till frukostdukat bord med levande ljus, Lars Lerins senaste bok, Naturlära, som jag hade önskat mig, och brasa i kakelugnen dessutom. Efter denna mysiga morgonstund bar det iväg till Gemla i höstrusket för att hälsa på min syster. Stora O körde båda vägarna och när vi kom hem igen på kvällen, efter ca 50 mils körning, var vi trötta men riktigt nöjda med dagen. Att träffa V var absolut dagens höjdpunkt.

Telefonens nummerpresentatör visade att många hade försökt ringa under dagen och mängder av gratulationer fanns att läsa på e-post och FB. Aldrig har jag fått så mycket uppvaktning tidigare, inte ens när jag fyllde 50 år. Sociala medier har stor genomslagskraft!

Idag har M varit här och hjälpt oss att föra över e-post och bilder till den nya datorn och installerat säkerhetsprogram m m, vilket vi är oändligt tacksamma för. Med sig hade han två böcker, en "sparriskokbok" och Elsie Johanssons Sagas bok - en trovärdig historia med författarens dedikation i, som A införskaffat på Bokmässan. Tusen tack till er båda. Mycket uppskattade presenter.

Nu får vi vila upp oss till nästa firande som blir i början av november, då yngste sonen med familj och svärmor I-L kommer hit. Då har vi mycket att fira - två födelsedagar, Fars Dag och att vi får träffas så klart. Det ser vi fram mot.






2 kommentarer:

  1. Gratulerar på den stora dagen. Ja, det låter som du hade en härlig morgon med frukost samt brasa. Önskar dig allt gott med god hälsa.
    Kram B

    SvaraRadera
  2. Nu fungerar det och jag tackar än en gång för gratulationen. Ha det riktigt gott. Kram från U och O

    SvaraRadera