måndag 20 januari 2014

PREMIÄR

Premiärsemlor

Inspirerad av A och M, som bakade semlor på Tjörn i helgen, kände jag sent igår kväll att jag helt enkelt var tvungen att baka semlor också och, efter att idag ha varit och handlat bl a vispgrädde, är det nu dags att smaka på årets första semla till eftermiddagskaffet. Det skall bli mums.

På Facebook hade en vän tröttnat på de ofta förekommande inslagen om mat, katter m m och om man samtyckte ("gillade") skulle hon skicka namnet på en konstnär som man därefter skulle publicera ett verk av. Det tycker jag är en rolig idé och, eftersom jag tycker om konst, ser jag fram mot att få veta vem som är "min" konstnär.

Katter har inte varit motiv på min blogg av den enkla anledningen att vi inte har någon katt. Skulle så ha varit fallet är jag ganska säker på att katten ofta skulle ha blivit blickpunkt för min kamera precis som maten är, för jag är förtjust i bådadera. På FB har jag inte lagt ut några bilder överhuvudtaget. Får se hur det går med konstverket.

Nu kom jag på att vi för en del år sedan var kattvakter för vår yngste sons familj, så här kommer ett kort på katten, vars namn är Elvis.

"Spanarelvis"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar