torsdag 17 januari 2013

TIPS



Idag vill jag dela med mig av några tips som jag läst, fått av en vän och hört på radio.

Tips nr 1

Först ut är gaffeln Hapifork som fått stor uppmärksamhet på årets CES-mässa (Consumer Electronic Show) i Las Vegas. Gaffeln vibrerar om man äter för fort och är till för att ge oss goda ätvanor. Målet är förstås att vi skall äta långsammare, för äter vi för snabbt kan vi nämligen öka i vikt och få problem med magen. Hapifork kommer inom kort att lanseras i USA och förväntas komma till Europa senare i år. Håll utkik efter denna vibrerande gaffel om du inte tror dig om att kunna kalmera dig utan hjälpmedel när du äter. :)

Tips nr 2

Ifall du har svårt att somna eller somna om när du har vaknat på natten, skall du sakta räkna från 100 och nedåt, baklänges alltså. Och långsamt, det är viktigt. Rådet kommer från en kvinna som bl a lärt sig detta på en sömnkurs och som försäkrar att det fungerar. Man blir mer och mer avslappnad och somnar till slut. Detta knep påminner mig om ett annat som går ut på att räkna får som hoppar över ett staket. För egen del är bästa sömnmedlet att läsa en stund.

Tips nr 3

Till sist vill jag slå ett slag för de danska diskborstarna som Stora O:s gode vän, Åke, mycket riktigt lovordade. Deras borst är mjukare och tätare än på de svenska diskborstar jag har att jämföra med. När vi var i Danmark senast köpte vi ett mindre lager så att vi kan "diska mjukt" det som behöver diskas för hand ett bra tag framöver. Köp diskborstar du också när du kommer till Danmark nästa gång, because you are worth it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar