tisdag 9 april 2019

VÅRLIG NYSTART






Det har varit tyst här på bloggen länge men nu skall jag göra ett tappert försök att komma igång och skriva igen, för det tycker jag om att göra. Vad är då mer lämpligt att starta med än att hälsa våren välkommen med en kalvrapport?

Även om det just idag blåser kallt är våren här och den välkomnar vi, som tidigare år, med ett besök hos I och S för att titta på deras fina kalvar.


Stora O intill vedtraven.

På gårdstunet möttes vi av S:s fantastiskt fina och välbyggda vedtrave, som kommer att hålla deras hus varmt och skönt länge, länge.

Inne i ladugården, i värmen, fann vi dessa små nykomlingar, bara några veckor gamla, som vi blev helt betagna i. Tre stycken för närvarande och fler i antågande. Här är de små liven.




Om jag hade varit kalv skulle jag gärna ha bott här, där djuren har det så bra. Snart kommer de ut på grönbete. På tal om det skall jag nu gå ut i solskenet och så lite grönsaker och plantera blommor i en kruka.

Tusen tack för att vi fick komma och häsa våren välkommen hos er och för gott förmiddagskaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar