tisdag 23 april 2019

FÖRSTA BUDGIVNINGEN

 


Påskvädret har i år varit alldeles fantastiskt och nästan all tid har tillbringats ute. Utomhussäsongen har definitivt börjat på allvar. Trädgården har fått sig en uppfräschning efter vintern, gräset har börjat spira, träden skiftar i grönt och grönsakerna är sådda. Igår bestämde vi oss för att skaffa nya (nåja, åtminstone fler) trädgårdsmöbler och jag bjöd på en grupp sådana på FB-gruppen Herrljunga köp/byt/sälj... Det var första gången jag deltog i budgivning på nätet och, tro det eller ej, jag blev den lyckliga ägaren till möblerna. Hemkörning ingick i priset, vilket var ett klart plus. Nu har vi två likadana grupper om vardera fyra stolar, soffa och bord, så vi kan ha en grupp i solen och en i skuggan eller duka långbord om vi är många.

Visst ser möblerna fina ut på bilden, men en del skrapning och målning behövs. De tidigare ägarna skulle byta till underhållsfria möbler. Vi har också varit inne på den linjen, men vi tycker att det passar bättre med vita trämöbler till vårt hus.

I morgon skall vi åka till Herljunga och köpa vit målarfärg. Jag skall också till optikern och få mina glasögon, vars ena skalm brutits av, fixade, så att jag kan se ordentligt när jag målar. Det vackra vädret skall bestå och det är bra, för då kan vi vara ute och arbeta.

Hoppsan, jag ser att klockan passerat midnatt, så det är redan i morgon. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar