onsdag 17 december 2014

VADÅ JULSTRESS?


Aldrig någonsin tidigare har jag upplevt ett liknande lugnt tillstånd så här strax före jul, men det beror på att mycket av arbetet i år ligger på den yngre generationen. Idag,
t ex, har jag inte gjort många knop. Förmiddagspromenaden blev ganska kort, för det var halt på vägen och förutom de vanliga sysslorna som bäddning och matlagning har jag bara skrivit några julbrev till vänner utomlands. Stora bunten med julkort inom Sverige skickades igår. Det borde ha varit tvärtom faktiskt.

Nu ser jag att klockan är över 12 på natten och att det alltså redan är onsdag medan det jag beskriver avser tisdag, men det har ju ingen större betydelse, egentligen. Vad jag ville få fram är något jag hörde på TV ikväll (igår kväll) och som jag tyckte passade in just idag (igår), nämligen:

Vad julen egentligen handlar om
är att göra så lite som möjligt så
 länge som möjligt.                      
        
Sillburken på bilden ställde jag fram för att visa att jag gjorde lite nytta i måndags kväll, då jag gjorde sillinläggningen, men nu säger jag godnatt, för det blir så rörigt med igår/idag.           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar