torsdag 13 november 2014

HISTORISK DAG


Den här veckan har Telias gamla kopparnät bytts ut mot ett fiberdito för medlem-marna i Eriksbergs Fiberförening och det finns de som påstår att detta är lika revolutionerande som det var när elektriciteten kom till byn. Om det stämmer får dock framtiden utvisa.

Hos oss skedde installationen idag och för Stora O var det rena julaftonen. Han har verkligen väntat på detta ögonblick och varit speciellt spänd på om TV:n skulle fungera trådlöst, så att vi skulle slippa dra ledningar genom huset. Sändare och mottagare (jag tror att de kallas så) var inköpta i god tid och, tänk, TV-apparaterna fungerade utan strul på båda våningarna. 

Det som jag mest har sett fram mot har varit just det trådlösa, som jag har trott är detsamma som sladdlösa - men sladdar behövdes minsann, se bara på bilden. Lite prydligare skall det nog gå att få till det. Helst skulle jag vilja bygga in "apparaterna" i ett skåp, så att vi slipper se både dem och sladdarna men det har jag inte propsat på ännu. Man får välja tillfällena!

Så här ser det ut när det är mörkt. Mysljus?



Slutligen vill vi tacka styrelsen i Fiberföreningen för allt arbete de har lagt ned för att få fibernätet till stånd. STORT TACK!





1 kommentar:

  1. Tack trevligt att höra att allt är bra , här är det lite julafton med
    Claes-Göran

    SvaraRadera