söndag 26 maj 2013

MORS DAG

 
Idag bestämde Stora O och jag oss för att åka på en liten utflykt i trakterna häromkring, till Od och Alboga närmare bestämt. Men först besökte vi Mollungens bokskog, där det är så vackert nu när bokträdens löv har slagit ut. Där promenerade vi runt på stigarna och njöt av den vackra naturen och av all fågelsång.
 
 
Stora O ser ut som en liten myra där han går med ryggsäck
 under de höga bokträden. (Tilll höger nederst i bild.)
 
 
 
Kabbelekor i bokskogen
 
Nästa anhalt var Crea Diem, bokcafé i Od, där det idag kryllade av människor som, precis som vi, kommit för att fika, handla böcker och titta på konst av Sissi Andersson och Lennart Fredriksson. Jag blev så begeistrad av deras verk och intresserad av olika tekniker att jag helt glömde bort att fotografera. Dessa båda konstnärer har ateljé i Hudene (Kreativa Rum) och jag länkar till deras hemsida, där ni kan läsa mer om dem.
 

Stora O med munnen full av bulle. 
 
Efter både andlig och lekamlig spis gick färden vidare till Albogas Plantskola, där vi köpte tomat- och örtplantor.
 
Den här helgen hade 14 företag gått samman och gemensamt marknadsfört sig under parollen Upplev vår affärsgatas alla gränder hela morsdagshelgen. Det var mycket lockande som erbjöd längs affärsgatan mitt i grönskan. Läs mer här.
 
Väl hemma igen planterade vi växterna vi köpt och åt middag innan vi satte oss framför TV:n och hejade fram IFK till seger i svenska cupen.
 
 
(Jag är gaisare men eftersom alla andra i familjen är IFK-are gläds jag givetvis med dem idag.)
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar