fredag 17 april 2015

TREVLIGT BESÖK PÅ KINNEKULLE

Utsikt från trappfönstret

Igår var jag bjuden till en före detta granne på Tjörn, LL, som bor i en fantastisk miljö på Kinnekulle. Medbjuden var också BD, även hon vän och tidigare granne. Vi träffades på Blombergs Klostercafé där vi åt lunch, varefter vi åkte hem till värdinnan, fikade och tog en promenad i underbar natur.

Det är inte så ofta vi träffas men, eftersom vi känt varandra länge och både känner varandras familjer och har många gemensamma vänner, känns det som om det vore igår. Absolut ingen brist på samtalsämnen och mycket hann vi med att avhandla innan vi åkte hem i mörkret. Jag tror inte att vi hade varit tysta i en minut, faktiskt!

Värdinnan LL

BD framför kameran

Nu måste jag bara visa några vårtecken från Kinnekulle. LL bor i ett naturskyddat område som bjöd oss på naturupplevelser utöver det vanliga och en hänförande utsikt över Vänern.


Violer

Klockjulros som fanns i mängder.

Svalört

Utöver dessa vårblommor såg vi bl a mattor av vitsippor och blåsippor, vårlök, majnycklar och även en del odlade växter, som förmodligen hade tillhört något torp en gång i tiden. Hit vill jag tillbaka nästa vår och igen upleva hur naturen vaknar till liv. Mäktigt.

Det var en givande dag på alla sätt. Trevligt umgänge och oförglömliga naturupplevelser. Ett visst inslag av spänning infann sig också, nämligen hur jag skulle hitta dit, för jag känner mig snart vilse i pannkakan när jag är ute och åker ensam - men det gick som på räls.

Stort tack för igår LL.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar