lördag 29 mars 2014

HÄRLIG HELG

Te från Paris

Äntligen hade vi kommit till skott och igår kväll bjudit hem Stora O:s bror med sambo samt våra goda vänner A-M och J. Vi hade, om jag får säga det själv, en riktigt trevlig kväll och gästerna uppskattade maten som jag ägnat lite extra tid och omsorg åt dagen till ära. Fiskgratängen, enligt Mannerströms recept med räkor och torsk som yngste sonen egenhändigt fiskat, uppskattades och jag lovade att hälsa D att det märks skillnad på fisk och fisk.

Matlagning och recept diskuterar jag ofta med sönerna, som är riktiga fenor på att laga mat, gourmeter faktiskt. Länge har jag trott att jag har ett försprång när det gäller denna sysselsättning men ibland undrar jag om det stämmer längre. Mannerströms stora kokbok fick jag i present av D med rådet: "Gör bara som han (Mannerström) skriver så blir det bra!"

H och I sov över och, morgonpigga som vi alla är nuförtiden, hade vi ätit frukost och var ute och promenerade i det vackra solskenet strax efter klockan nio. Redan då var det så varmt (och vindstilla) att jag fick ta av mig jackan.

Ikväll har jag varit i Prästgården, där vår kultur- och intresseförening anordnat Bingokväll. Fullt med folk. Roligt att så många dök upp och, som jag tror, kanske mer för att umgås än för Bingospelets skull. Särskilt roligt att så många barn var där. Med risk för att ha blivit en glädjedödare hade jag tänkt påminna om nedsläckning av ljuset kl 20.30 (Earth Hour) men det glömde jag (och alla andra också) bort. Vi är alltid noga med att inte ha onödig belysning tänd här hemma men skall, för att kompensera för kvällens glömska, släcka ned helt en annan kväll.

Fredag och lördag har varit helt lyckade och i morgon ser vi fram mot att M kommer hit och hälsar på. En superbra helg på alla sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar