onsdag 12 juni 2013

GUNNEBO SLOTT


I söndags hade Stora O och jag förmånen att få vara med när Göteborg Läser avslutade sin bokcirkel på Gunnebo Slott efter att ha läst och diskuterat boken John Hall av Sophie Elkan. Vi hade inte läst boken men blev definitivt inspirerade att göra det efter att ha följt med på en mycket intressant guidning av slottet.

Jag brukar inte känna mig hämmad när jag bloggar men gör det definitivt nu efter det att flera proffsbloggare redan har skrivit utförligt om mötet på Gunnebo, så jag länkar därför i stället till deras inlägg. Läs och dagarna går, Enligt O, Boktjuven, Mrs E, Marcus, och Hannele.

Marcus har lagt in underbara fotografier i sin blogg. Mina bidrag i form av fotografier inskränker sig till följande:

Klavicord från Christina Halls musikrum (Google)
 
Inne på slottet var det förbjudet att fotografera men på ena väggen i toalettrummet utanför tjänstefolkets ingång fanns bl a denna information. Bilden är tyvärr inte särskilt tydlig men jag tar med den ändå för det är inte varje dag man fotograferar på ett sådant ställe.
 
 
Paus på Floras kulle
 
Gästbloggarn´n poserar på beställning
 
I köksträdgården
 
 
Till sist tackar vi Anna och Linda som arrangerat denna Grande Finale på Bokcirkeln Göteborg Läser (och alla andra träffar också). Särskilt tackar vi för att även vi som inte läst boken fick lov att var med. Det var roligt att träffa människor bakom kända bloggnamn och boken John Hall köpte vi, för vi blev så sugna på att lära oss mer om hans och övriga familjen Halls intressanta liv.
 
 
 



4 kommentarer:

  1. Kul att ni kom! Proffsbloggare är vi allihopa, allihopa. Du med.
    Guidningen tyckte jag var spännande och hade gärna gått och strosat lite längre stund.

    SvaraRadera
  2. Jätteintressant. Det får bli fler besök, helt klart!

    SvaraRadera
  3. Absolut. Jättetrevligt t o m.

    SvaraRadera