lördag 1 augusti 2015

UPPDATERAD


Mer än en gång har jag på senare tid läst att man skall tona sin kropp eller delar av den. Jag har alltid varit av den uppfattningen att tona har med färger alternativt ljud att göra och inte kropps- eller kroppsdelsform men jag kan ha fel eller också har betydelsen ändrats, vilket händer då och då. Det må vara hur som helst med det men här bjuder jag på en bild av en av flera rörelser som "tonar" rumpan. Lycka till om du testar!

Nu har jag googlat och fått reda på att begreppet body toning flitigt används i gymvärlden.(Ännu ett engelskt ord som smugit sig in i svenska språket.) Eftersom jag bl a på grund av långt avstånd till gym inte tränar varken det ena eller andra, tar jag detta som en ursäkt för att jag inte hängt med i språkutvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar