tisdag 2 februari 2016

STORSLAM?


Så här ser den ut, BINGORADEN


Häromkvällen blev jag ordentligt förvånad då jag helt oväntat fick Bingo, när Stora O och jag för andra gången i livet spelade Bingolotto. Fast pulsen sjönk omgående då jag såg att vinsten inskränkte sig till 500 kronor. Men, inte illa ändå, tänkte jag, det skulle nästan räcka till ett besök hos frissan.

Vinstglädjen blev dock kortvarig, för vi upptäckte att de spelplaner vi använde var föregående veckas (som låg kvar i datorn) men sedan skrattade vi friskt åt "fadäsen". Det hade säkert inte varit lika roligt ifall det hade varit en högvinst!

Två gånger har vi, som sagt, spelat Bingolotto. Tredje gången gillt sägs det ju, men en tredje gång är det nog ingen idé att satsa på, för det är ju inte troligt att jag skall få Bingo någon mer gång. Det sker blott en gång och aldrig mera, som här i den gamla foxtroten av Werner R Heyman.




2 kommentarer: